borta bra men hemma bäst

Tja!
Har varit hemma hos min pappa idag med cindy, hon stycker som alltid att det är roligt förutom den där svarta stora besten vid namn sixten som är där, men hon börjar lugna ner sig när det gäller det :)
Det är såhär att idag tänkte jag skriva lite om människor som är en del av mitt liv på ett eller annat sätt, lite mer och lite mindre del också.. Det kommer inte bara att stå bra saker så har ni någonting att klaga på så får ni helt enkelt säga till så tar jag bort det.. Men kom ihåg mina kära vänner: Sanningen svider

Emma anderberg: Detta är den enda vännen som jag just nu är avundsjuk på.. Hon pluggar på universitet och är just nu i Syrien och pluggar.. Men min avundsjuka är inte värre än känslan av hur stolt och glad jag är för hennes skull..Hon har varit med mig genom mina mörkaste och mina ljusaste stunder och det är jag oerhört tacksam för.. Hon festade med mig genom en såndär period när jag inte kunde göra annat än att festa och gråta.. slitsamt men såklart ställde hon upp.. :) Hon är en äkta vän som alltid skulle ställa upp och jag älskar henne.

Julian jönsson: Ja, vad ska man säga om denna killen. När jag träffade honom så trodde jag att han visade mig hur kärlek skulle vara.. han var ju trots allt min första kärlek. (dock nu, med 5 år till på nacken så inser jag att det inte är så det är riktigt, men det kommer jag till senare) Han var en ganska liten person när vi träffades (och nu menar jag inte tanig, även fast han var det med), han har förändrats mycket men jag tror ändå att han skulle ställa upp för mig när det behövs.. Han har lärt mig mycket och för det är jag glad.. Jag kommer alltid att älska lilla julle bulle, fast numera på ett helt annat sätt..

Helga axelsson: helga är en tjej som jag träffade första gången på brygget.. Då avskydde hon mig något så förskräckligt för att jag precis blivit tillsammans med den killen som hon då var kär i.. Efter ett tag så har hon sagt själv att hon faktiskt inte kunde undvika det faktum att jag var trevligt och hon och jag funkade väldigt bra ihop.. det gör vi fortfarande.. Helga och jag har haft våra gräl, men alltid kunnat pratat om det och på så sätt så är hon en av mina närmaste.. Vi tycker lika om väldigt mycket och hon skulle nog slå in ett tryne eller två för mig, och jag skulle definitivt göra det för henne.. Jag älskar henne..

Therese Sjövåg: Detta är en människa som jag är lite tveksam över.. Tessan och jag kom riktigt bra överens i början, det gör vi fortfarande.. vi har samma intressen och brinner för samma sak och det är att hjälpa människor.. Jag räknade henne till en av mina närmaste förut, men det har försvunnit efter en massa lögner.. Men i helhet så är hon en bra människa och jag trivs verkligen att umgås med henne, hon har bara blivit en sån som jag inte kommer anförtro mig åt någonsin igen.. Men vi har talat om detta. så det vet hon också om.

Joanna (johanna) samuelsson: En tjej som jag inte känner utan som kom in i mitt liv på så sätt att jag blev tillsammans med pappan till hennes dotter.. Till en början kände jag mig så j*vla hotad av den här tjejen, men har nu efter mycket om och men insett att jag inte har något att oroa mig för.. Jag är inte vän med henne, men av någon konstig anledning (och fråga inte varför), så känner jag att jag vill vara det. Vi har båda varit med om mycket skit, och jag tror att hon och jag skulle kunna spy mycket galla på varandra och sen må bättre av det.. Dock så nästan varenda hand jag har räckt ut i hopp om att få något tillbaka har blivit spottad på.. men sånt är livet.

Ulrika rosén: Ha! detta är en tjej i en egen klass verkligen! Hon och jag gick på gymnasiet tillsammans och till en början tyckte jag mest bara en kaxig "know it all", men efter ett tag så märkte jag ju att hon var ganska lik mig själv..och jag är ju inte ALLS sån (hehe).. Hon var den som inte började med "stackars malin" när min mamma hade dött.. Hon var där om jag ville att hon skulle vara det.. annars så var hon precis som vanligt.. precis som jag ville att hon skulle vara..

Hannes gilstring: wow.. Det var min första tanke när jag såg honom, min första tanke när jag pratade honom och första tanken när jag kysste honom.. De säger att man måste kyssa många grodor innan man hittar en äkta prins.. och jag kan säga att jag har hittat min.. Nu vet jag hur kärlek och ett förhållande ska se ut.. Och hur viktigt det är att prata i ett förhållande.. Han kanske inte träffade mig i min bästa period i mitt liv med tanke på att min mamma hade dött ganska nyligen när vi träffades.. Och det lämnar ju spår än idag, jag blir paranoid över att folk ska dö plötsligt eller att folk bara ska lämna mig.. Han är tålmodig och pratar med mig då och får mig att må bättre.. när jag vaknar på nätterna och drömmer mardrömmar så håller han om mig efteråt (även fast han inte alltid är medveten om att han gör det, hehe).. Jag skulle gå genom eld och vatten för honom, och förhoppningsvis han för mig... Han lär mig mycket, speciellt mycket om mig själv.. Och honom älskar jag lite extra mycket, på det där speciella sättet...


Nu är jag klar, och nu ska jag kolla på tv och sen sova.. en välbehövd sömn för det blir en tidig morgon imorgon...
god natt och sov gott på er

Kommentarer
Postat av: Noppiz

Malin malin malin, kan inte annat än hålla med dig visa människor sätter verkligen sina spår i ens liv. Du om någon har verkligen satt dina spår i mitt liv på ett eller annat sätt, fråga mig inte hur men på något sätt har du det. Förstår hur du menar när du skrev om Hannes, Angelica hade nämligen precis exakt ett halv år innan klampat in i mitt liv då min pappa gick bort.Ibland har jag varit helt utom mig pga detta och kastat all min ilska på henne även fast det aldrig varit hennes fel, men hon har alltid funnits där och stöttat mig och det är jag glad för:) Sköt om dig gumms!!

2010-03-03 @ 21:42:35
URL: http://www.noppiz.blogspot.com
Postat av: Malin hagman

ungefär så lång tid efter gjorde ju hannes det med =) konstigt att vi är lika så =)

2010-03-03 @ 21:57:28
URL: http://usewords.blogg.se/
Postat av: joanna

jag förstår hälften vad du skrivit om mig...

håller inte med dig och förstår inte anledningen att du skrivit som du gjort..

2010-03-04 @ 19:39:01
Postat av: Enslave

Lite hedrad må jag säga! I'm on the list! =)

Och självfallet skulle jag ställa upp för dig, det vet du. Så länge dina behov är rimliga ;)

2010-03-08 @ 16:30:56
Postat av: Malin hagman

hehe självklart! =)

2010-03-08 @ 19:08:37
URL: http://usewords.blogg.se/
Postat av: Ullis såklart

Jag ÄR en know it all ;P

2010-03-14 @ 19:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0