Det skulle varit en recention men blev något annat.


                                            


2010..
Året som förvandlade mig kanske?
Defenitivt året som blev det år som jag inte hade tänkt mig.
Men jag tror att jag kommer att bli stärkt av detta.
Jag har märkt vilka det är som varit mina vänner, och vilka det är som ställer upp när jag behöver det, trots det är det ju inte så många som visste om att det hände.
Men jag har accepterat att det hände, läste en bok som hjälpte mig väldigt mycket.
en våldtäkt (kan fortfarande inte säga ordet helt,känns helt sjukt läskigt att skriva det) det är något sånt man tror att man aldrig ska vara med om, man är så godtrogen på något sätt..
Oj, var inte alls meningen att jag skulle skriva det här, men jag tror det kan vara bra för mig, att inte skämmas längre.
Jag tror jag har förstått nu att det inte var mitt fel, eller jag har förstått att det inte var mitt fel.
Men jag har vänner och familj att tacka för att jag faktiskt har orkat mig igenom detta.. speciellt hannes, det var varit mycket turbulent sen det hände, och det klart att det blir det.. Men han har orkat med mina utbrott och haft mycket tålamod med mig..
Tycker att hela hans familj (de som vet om det) har varit mycket snälla och omtänksamma, och jag tackar er verkligen för det!
Och mina riktiga vänner som stannade genom detta, som konstant frågade hur det var med mig, som ville prata med mig.. jag kan inte med ord uttrycka hur tacksam jag är för att ni brydde er och vad här för mig!
Jag har valt att jag ska bli stärkt av det här nu, jag vill inte vara något offer mer! Jag orkar inte gå runt och vara rädd för en viss sorts människor för att de påminner om det där äcklet.. Jag ska växa av detta!

Det skulle bli en recention av 2010 men blev visst något annat, något jag behövde få ur mig, någonting som är bra att jag säger..

Jag vet inte vad jag ska skriva mer, jag blev lite tom nu när jag fick ur mig detta, men kort och gott så tror jag att 2010 har gjort mig till en starkare människa..


Kommentarer
Postat av: Malin

Gumman!!

Jag anade att det var något tungt som hade hänt..Vet egentligen inte vad jag ska skriva,ord känns lite lite..skulle vilja ge dig en varm kram.Tycker det är starkt av dig att berätta om detta.Och jag tror att det även kommer hjälpa dig framåt.Man måste tömma ryggsäcken man bär på,för mkt skit o saker som gör ont drar ner en annars.Och DU ska inte skämmas för något!DU har inte gjort ngt fel!

Precis som du skriver,tror jag oxå man tar lärdom av saker som hänt.Det gäller att vända det negativa och bli starkare av det!I alla år har jag sagt, det som inte dödar, härdar.Och det tror jag stämmer i mycket,bara man vill och väljer det!

Vi känner inte varandra så väl,men finns här om du vill prata.

Ta hand om dig o dina nära o kära! 2011 är på ingång,nytt år,nya möjligheter,nya tag,nya minnen!!

Ta det lugnt,gör det enkelt,en sak i taget,det viktigaste först och lev o låt leva!!!!

Kärlek o styrka till dig!!!



Kram Malin

2010-12-31 @ 12:55:30
Postat av: Petra

Du är en stark människa!Du har inte gjort nått fel! Starkt gjort av dig att skriva om de & prata om de! Gott Nytt År på dig Malin



kram Petra

2010-12-31 @ 14:26:21
URL: http://peetrajohansson.blogg.se/
Postat av: malin hagman

tack båda två för kommentarerna! det värmde

2010-12-31 @ 14:59:52
URL: http://usewords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0